Siguin, senyors, de flors o de ferro les cadenes que lliguen esretament la nacionalitat catalana i les demés nacionalitats espanyoles, les cadenes sempre seran cadenes"

Àngel Guimerà davant l'Assamblea de Manresa.

dilluns, 16 de juliol del 2007

El castell de Miravet.


A la entrada que vaig fer sobre la pentalfa que ocupa quasi tota França el company blocaire Roquet,deia que s'havia de mirar el castell de Miravet aveure si tenia "alguna cosa d'estes amagades.". No se si n'hia ha cap, però al Sàpiens nº 50 dedicat a Jaume primer (que va ser educat per un Templer) surt l'historiador Joan Fuguet, historiador i autor entre d'altres de L'arquitectura dels Templers a Catalunya descrivint el seu moment sàpiens. Aquest moment va ser quant va descobrir que el castell de Miravet era una rèplica en miniatura del Castell de Crac de Síria.:(cito textualment)


"... el castell de Miravet va esdevenir un paradigma de l'arquitectura templera i un pioner.."


".. vaig empendre el meu primer viatge a Terra Santa. El bressol de l'arquitectura templera havia de ser allà. I quant vaig trepitjar Síria i vaig ser dins el castell de Crac dels Cavallers, vaig tenir un gran moment sàpiens. Vaig veure clar que el castell de Miravet era una rèplica en miniatura d'aquell altre.



Per tant el castell de Miravet va ser pioner a escala europea? Sí, i ningú no li'n feia cas. L'any 1984 estava molt atrotinat i ignorat, fet que era toalment injust per a una construcció que fins i tot havia estat edificada abans que d'altres de Terra Santa. Ara el poble i el país n'estan orgullosos i el reconeixen.
No se si hi ha signes maçònics i de esoterisme templari al castell de miravet però com a mímin és una curiositat.