Siguin, senyors, de flors o de ferro les cadenes que lliguen esretament la nacionalitat catalana i les demés nacionalitats espanyoles, les cadenes sempre seran cadenes"

Àngel Guimerà davant l'Assamblea de Manresa.

dijous, 7 de gener del 2010

L'equip de rugbi de la Catalunya Nord lluirà la marca Catalunya a les samarretes


Fins al 30 de juny de 2010, els jugadors del primer equip de la Unió Esportiva Arlequins de Perpinyà (USAP) lluiran a les seves samarretes la marca turística Catalunya gràcies a l'acord que signen avui el president del Comitè Executiu de Turisme de Catalunya, Joan Carles Vilalta, i el president de la USAP, Paul Goze.



Coincidint amb l'acte de signatura i amb l'estrena del nou equipament en el partit oficial que enfrontarà el Toulouse amb el club de rugbi de la Catalunya Nord, Joan Carles Vilalta, director general de Turisme del Departament d'Innovació, Universitats i Empresa, presentarà la destinació catalana a l'Estadi Municipal de Toulouse davant d'una trentena de representants del sector professional, turoperadors i mitjans de comunicació francesos. En aquest acte, també hi seran presents el subdirector de Turisme de Catalunya, Patrick Torrent; el director del Centre de Promoció Turística de Catalunya a França, David Miró; així com dos dels jugadors internacionals del club de Perpinyà, Jérome Shuster i David Mélé.



La USAP és l'actual campió de la lliga francesa de rugbi i un dels equips més populars i televisats a França. L'equip de Perpinyà sempre ha projectat la seva catalanitat, que es fa palesa, per exemple, en el seu himne, l'Estaca, la cançó de Lluís Llach.A més del logotip de Catalunya a la samarreta, l'acord signat preveu l'organització de presentacions turístiques a quatre de les ciutats on jugui la USAP que destaquin com a emissores de turistes cap a Catalunya. Aquestes presentacions comptaran amb la presència d'alguns dels jugadors més mediàtics de l'equip.


A més d'aquestes accions promocionals, també es projectarà un vídeo turístic sobre Catalunya abans de cada partit a l'Estadi Aimé Giral i la marca Catalunya tindrà una forta presència al camp, a les entrades i altres materials promocionals de la USAP, i al web del club. Cal destacar que la majoria de turistes francesos que arriben a Catalunya vénen de les regions del centre-sud de França i les de l'àrea metropolitana, precisament les zones on el rugbi és més popular.



Un dels objectius de Turisme de Catalunya és reforçar la promoció de Catalunya en els mercats de proximitat, especialment en el francès. França és el primer mercat emissor de turistes estrangers cap a Catalunya amb 4,2 milions de turistes anuals.



Durant aquest any 2009, Turisme de Catalunya ja ha organitzat un important pla d'accions promocionals al sud de França que continuarà fins al 2011 a la regió francesa de Midi Pyrénées, Rhône-Alpes, Languedoc Roussillon i a la zona de París-îlle de France per seguir fidelitzant els turistes francesos que visiten Catalunya.Algunes d'aquestes accions compten amb la col·laboració dels ens turístics de les regions franceses esmentades, i s'emmarquen dins la nova dimensió europea de l'Euroregió Pirineus Mediterrània, per tal de promoure els nombrosos atractius turístics comuns: cultura, gastronomia, natura i medi ambient, així com escenaris significatius com són els Pirineus, compartits per ambdós territoris.


Extret del butlletí digital d'ERC.