Siguin, senyors, de flors o de ferro les cadenes que lliguen esretament la nacionalitat catalana i les demés nacionalitats espanyoles, les cadenes sempre seran cadenes"

Àngel Guimerà davant l'Assamblea de Manresa.

dilluns, 17 de novembre del 2008

Aquest bloc va sortir a l'Avui..


Mai saps qui et pot llegir... Quan portava un any de bloc aproximadament , la primera gran satisfacció que vaig tenir en començar aquest bloc, i que va ser un gran estímul per seguir amb el bloc va ser el comentari que va fer sobre el mateix l’Emigdi Subirats. Persona que en aquells moments no coneixia de res, i que amb el temps he tingut el gust de conèixer. I la segona sorpresa em va arribar el dimarts passat. Estava a la feina i em telefona un tal Adolf Rull de Tivissa, que havia llegit al meu bloc,el post sobre la famosa frase més enllà de l’Ebre i que em felicitava per protestar sobre l’ús de la mateixa, i que si li podia donar el meu correu que hem volia comentar un parell de coses.(pensava que ho havia llegit voltant per la xarxa)

El seyor Rull té 74 anys,i es dedica a empaitar els periodistes que utilitzen l’expressió “del Ebre enllà”, “a l’altra banda del riu”, més enllà de l’Ebre”, etc, perquè és una gratuïta manca de respecte i una prova d’ignorància, com recull Bladé, que no tan sols afecta els estrictament catalans que hi viuen, sinó també la gent, tan ferma, de les comarques del Baix Cinca, de Casp i del Matarranya, que potser podríem anomenar Franja del Sud que formen part de la nostra cultura i, per extensió, tots els valencians.

Les seves últimes víctimes eren Patrícia Gabancho, J.A. Benach, Mar Jiménez, Aldred Bosch, Lluís Montserrat i Salvador Cot .Com em va escriure ell mateix, Com que penso seguir amb aquesta croada, al llegir la reproducció del teu blog al suplement de dissabte vaig pensar que calia contactar amb un aliat de Flix, precisament una víctima directa de la maleïda frase. En quan a Toni Orensanz, ja cercaré la manera de fer-li arribar el meu blasme.

Jo no sabia que el diari s’havia fet ressò de l’escrit(concretament al suplement de cultura ,secció "paraula de blog") i gràcies a l’Adolf Rull ho vaig descobrir. He decidit ser aliat i col·laborar en la seva croada , i per lo tant si algú llegeix aquest bloc, i en algun llibre, article, revista, bloc, o telenotícies, sent o llegeix l’ús de la maleïda frase, que em faci el comentari al blog o al meu correu (jgghermes@yahoo.es) que li faré arribar i aquest contactarà amb l’autor en qüestió per fer-li veure el seu error. Per cert, el senyor Rull ja va contactar amb el Toni Orensanz, i aquest li va reconèixer el seu làpsus.


Com a tall d'exemple ficaré el que li va contestar el mateix Salvador Cot despres de la protesta de l'Adolf:


Benvolgut Adolf;


"Més enllà de l'Ebre" és una frase feta, segurament importada del
nacionalisme basc, que s'utilitza com a equivalent, per entendre'ns,
de l'Espanya espanyola. No cal que t'ho expliqui perquè, justament,
d'això et queixes. És evident que és un terme d'origen geogràfic i no
pas polític, cultural o lingüístic.
Però entenc el teu greuge i em comprometo a no utilitzar més
aquesta expressió. Així que et pregaria que em disculpessis. No ets el
primer que em fa arribar que s'ha sentit molest.
I, sobre tot, gràcies per llegir l'Avui.


Salvador Cot


A veure si entre tots podem eradicar la maleïda frase de l’ús col·loquial.