Siguin, senyors, de flors o de ferro les cadenes que lliguen esretament la nacionalitat catalana i les demés nacionalitats espanyoles, les cadenes sempre seran cadenes"

Àngel Guimerà davant l'Assamblea de Manresa.

dimarts, 30 de setembre de 2008

Altre cop a port.





Del cel, més en sap la gent de mar que la gent d’altar.


De tres coses no et pots fiar: del rei, del temps i de la mar
Dubte existencial:
Quan un veu la catedral de Màlaga la pregunta que un es fa un es obvia, com és que una torre estar sense acabar? Tots vam pensar que s’havien quedat sense diners, ( i més veient lo gran que és la Catedral en qüestió per la importància de la ciutat i dimensions d’aquesta). Aquest dubte no ens va deixar disfrutar del viatge lúdic –cultural -esportiu que havíem organitzat, (lo del casino de Torremolinos va ser una excepció) Segons totes les versions que he trobat per Internet el motiu és aquest, la falta de diners ( igual que a Notre – Dame, que les torres estan acabades, però encara tenien que ser més altes). Aquest són els motius que he trobat:
A) "No obstante, quedó sin terminar una torre, que según la versión tradicional, el dinero que había para ello se destinó finalmente al arreglo de los Caminos de Antequera y Vélez. Según una interpretación más romántica, pero sin documentar, el dinero que estaba dispuesto para la construcción de esa torre fue enviado como ayuda para la guerra de la independencia norteamericana. "

b)La torre norte se eleva hasta los 87 metros de altura, siendo la segunda catedral más alta de Andalucía, detrás de la Giralda de Sevilla. La torre sur está sin terminar. Se cree que el dinero se utilizó para ayudar a los Estados Unidos durante su independencia, como se indica en una placa en la base de la torre, aunque investigaciones de registros deducen que el dinero se empleó en el acondicionamiento del Camino de Antequera. El caso es que esta condición de inacabada le da a la Catedral el sobrenombre de La Manquita. Actualmente es motivo de polémica, ya que hay personas que opinan que hay que terminarla tal y como se proyectaba en los planos originales, mientras que hay otra opinión que consiste en dejarla tal y como está. Lo cierto es que su estado inacabado ha supuesto problemas de humedad en la torre y bóvedas que en cualquier caso conviene subsanar.

Per cert si aneu a Màlaga, la visita a la casa natal de Picasso us la podeu estalviar, només hi ha un moble i uns vestits de nadó que diuen que és d'ell. De quadres, només hi ha gravats i litografies, sort que no feien pagar.