Que a Espanya no hi ha separació
de poders ja fa temps que ho sabem, sobretot llegint les interlocutòries dels
“Jordis”,dels consellers empresonats, dels perseguits i dels que encara hi són.
Arran de la sessió d’investidura (que ara està ajornada )del president
Puigdemont va sortir anomenat uns quants cops el "consell d’Estat”. Només
veure per quins personatges està format ja veus que aquesta "democràcia" no pot
funcionar, i fins a quin punt l’esperit de “las Leyes del Movimineto “continuen
vives. Segons llegim al Nacional .cat:
El seu president és José Manuel Romay Beccaría, jurista i gallec com
Rajoy, que va començar la seva carrera a les institucions de l'Estat en ple
franquisme. El 1963 va ser nomenat secretari general de Sanitat del govern
franquista. Després va ser director de l'Institut d'Estudis de l'Administració
Local (1966-1973), sotssecretari de Presidència (1974) i subsecretari del
Ministeri de Governació (1975). Ja en democràcia ha estat vicepresident de la
Xunta de Galícia amb Gerardo Fernández Albor, conseller amb Manuel Fraga,
ministre amb Aznar, diputat al Congrés dels Diputats i senador.
Al consell permanent hi ha el lleidatà Landelino Lavilla, que va ser
ministre de Justícia d'Adolfo Suárez i president del Congrés dels Diputats;
Miguel Herrero y Rodríguez de Miñón, un dels "pares de la
Constitució"; Fernando Ledesma, exministre de Justícia de Felipe González
i magistrat del Tribunal Suprem; María Teresa Fernández de la Vega,
exvicepresidenta de Zapatero; Miguel Rodríguez-Piñero, expresident del Tribunal
Constitucional; José Luis Manzanares, magistrat del Tribunal Suprem i ex-
magistrat del TC; Enrique Alonso, catedràtic, i Alberto Aza, diplomàtic.
Entre els deu consellers nats hi ha el director de la Reial Acadèmia
Espanyola (RAE), Darío Villanueva; el cap de l'Estat Major de la Defensa,
Marcos Peña; el governador del Banc d'Espanya, Luis María Linde; el president
de la Reial Acadèmia de Ciències Morals i Polítiques, Juan Velarde, o el
president del Consell General de l'Advocacia, Carlos Carnicer. Entre aquests
també hi havia l'expresident José Luis Rodríguez Zapatero, però va deixar de
ser-ne membre el 2015 per incorporar-se a una ONG alemanya. .
Dit en paraules de Ramón
Cotarelo a Vilaweb” què és el Consell
d’Estat? És un berenador seu! Està presidit per Romay Beccaría, que fou
ministre del PP, cunyat o gendre de Fraga… És un lloc ple de carques i
reaccionaris.
Arran de la sessió d’investidura
i només veure per qui està format el
consell d’Estat i de la resolució del tribunal constitucional del dissabte, hem
va venir al cap un text de Deulofeu on es demostra que això de voler fer una “
democràcia” sense condemnar la dictadura i que les mateixes persones que
sostenien aquesta i reprimien el poble passessin com si res a òrgans
democràtics és una barbaritat es miri per on es miri i és pot considerar com
una de les catàstrofes anunciada per Deulofeu. Ficaré un text d’aquest de l’any
1935 del seu llibre “Catalunya 1932- 1934” i on demostra que
estem repetint errors i els continuarem repetint de catàstrofe en catàstrofe
fins la desintegració total de l’Imperi. Canviaré només unes paraules, les
originals són les que van entre parèntesi i estan al costat de la paraula
canviada, per a veure fins a quin punt la història es repeteix:
Per a fer una obra democràtica
(republicana) cal en primer lloc comptar amb organismes democràtics (republicans). A Espanya es va
pretendre consolidar la democràcia (República) i fer justícia democràtica (republicana) amb institucions
Franquistes( monàrquiques), i aquest fou el gran error. El poder judicial ha
d’ésser acatat en una democràcia (República d’Esquerres) ,quan la seva actuació
respongui a les essències democràtiques (Republicanes). Les lleis no són res o
bé no serveixen per res, sense bons interpretadors. El poble democràtic
(Republicà), quan crea uns tribunals de justícia, és perquè responguin amb justícia democràtica
(republicana). L’error més greu d’un governant és creure amb la inflexibilitat
de la llei. Els fets demostren a cada moment com un article o un apartat poden
ésser interpretats de tantes maneres com
són les idees polítiques dels pledejadors.
La democràcia (República d’esquerres) volgué consolidar-se prenent
suport en organismes que no compartien els seus mateixos ideals ,i això fou una
de les causes del seu fracàs. Avui resulta inconcebible veure lògica en aquella
actitud dels governants espanyols. De
fet, es portà a cap l’ofensiva contra la democràcia (República) des dels
organismes legalment constituïts, i el legalisme és imbecil-litat quan serveix
per a destruir el règim que està obligat a defensar. Per sobre del Poder
Judicial, hi ha la sobirania del poble encarnada en el seu Parlament. Per
sobre de tots els organismes franquistes
(monarquitzants) havia d’haver-hi l’esperit de la democràcia (República), i no
fou així . La democràcia (República) va
començar a perillar seriosament pel cantó que comencen sempre a perillar tots
els règims; no per la força de l’enemic, sinó per la blanura i falta d’energia
dels seus dirigents.
Per demostrar que a la transició
es va voler fer una democràcia amb òrgans i personalitats Franquistes, (cosa
obvia per molts) reproduiré unes opinions extretes del dossier del diari Ara
del Diumenge 28 de Gener titulat “Contra
Franco encara?”; i on es pregunta ,”¿La
regressió democràtica té tics heretats del Franquisme?,”¿S’ha fet net amb la
dictadura?”
En la editorial ens recorda que
per buscar els motius de tanta desídia per les víctimes del franquisme , “En bona mesura cal buscar les causes en la
continuïtat del franquisme en la justícia i tantes altres institucions clau de
l’Estat”.
-Ni la transició ni la democràcia han condemnat el franquisme. No hi va
haver ruptura.
- Hi ha hagut continuïtat en l’àmbit judicial, policial, militar, econòmic
i universitari.
-Aquesta continuïtat en les maneres de fer sobretot es nota, segons Aragoneses
(professor d’història de dret de la UPF :
“Quan alguns magistrats del Suprem fan una interpretació que barreja política i
dret o que dona un valor superior a la Unitat d’Espanya que a l’ordenament, no
parlaria de magistrats Franquistes, sinó de reproducció de comportaments, idees
i concepcions de la realitat que venen, això sí ,del franquisme”.
-Aquesta transmissió es produeix també em la formació dels jutges: “ No es va fer depuració en el sistema
educatiu i s’ha ensenyat una manera determinada d’interpretar el dret ;el
problema no és la llei ni la constitució ,sinó uns jutges que reprodueixen
sistemes del passat.
-Segons Josep Cruanyes (portaveu de la comissió per la dignitat): “Els
jutges deixen de jutjar i es tornen militants de la política d’Estat.
I es que com ens recorda Suso del
Toro en una article titulat; “La
continuïtat de la por”:
“Que si el Franquisme perviu al
Regne d’Espanya? La resposta ha de ser, clarament, que sí. Des de tots els
punts de vista. N’hi ha prou amb l’evidència que les bases jurídico-polítiques
de l’Estat actual són las Leyes Fundamentales del Movimiento Nacional, la Ley
de Succesión de la Jefatura del Estado (26 de Juliol del 1947)i ,finalment, la
Ley para la reforma Polític ,totes aprovades per les corts Franquistes. Va ser
aquesta base jurídica la que va generar unes noves corts constituents que van redactar
la constitució vigent”. “Va produir-se una reforma de l’estat Franquista
tutelada per l’exèrcit franquista i el padrí nord-americà”.
També voldria reproduir un text
del llibre Lluc Salellas “El Franquisme
que no marxa”:
” No en volem ser conscients, però cada dia ens llevem enmig d’una
atmosfera franquista. L’esmorzem, la dinem, la sopem, l’escoltem,, la veiem, la
respirem. Ho fem tant i des de tant de temps, que hem deixat de notar-la. Ens
hem avesat a l’ofec franquista com qui s’avesa a un mal congènit que, com que
saps que mai no marxarà et suggestiones per no notar-lo. És una reacció
instintiva i natural. El problema és que el franquisme no hauria de ser un mal
congènit i inevitable. Però l’hem assumit com a tal. l’hem obviat i fins i tot
es pot dir que l’hem invisibilitzat. I d’aquí ens vénen tots els problemes
polítics.”
Per emmarcar el text de Deulofeu ; .
De fet, es portà a cap l’ofensiva contra la democràcia (República) des dels
organismes legalment constituïts, i el legalisme és imbecil-litat quan serveix
per a destruir el règim que està obligat a defensar. Per sobre del Poder Judicial,
hi ha la sobirania del poble encarnada en el seu Parlament, que és el
que està passant en aquests moments. I es que Espanya i l’estat Espanyol arran
del procés Català tenien que triar entre democràcia o unitat d’Espanya, i
desgraciadament per a ells han triat la Unitat d’Espanya.... de moment la
democràcia ja l’han perdut, i fins d’aquí uns 10 anys màxim la “Unitat”
també....
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada