Siguin, senyors, de flors o de ferro les cadenes que lliguen esretament la nacionalitat catalana i les demés nacionalitats espanyoles, les cadenes sempre seran cadenes"

Àngel Guimerà davant l'Assamblea de Manresa.

dijous, 14 de setembre del 2017

Deulofeu i Anglaterra.

 En l’anterior entrada sobre el Brexit i Deulofeu dèiem en l’apartat final:. El primer símptoma que ens posa de manifest l’existència del germen de la discòrdia entre Anglesos és que l’Estat ja no és regit per partits polítics de dreta o d’esquerra, sinó que ara és tracta de conservadors i les sindicals,és a dir,la lluita política s’ha transformat en lluita de classes. (volum 8 de la matemàtica de la historia, “La segona onada imperial a Europa” Pàg 273,  any 1977)

 Per demostrar com de mica en mica sembla que la seva afirmació escrita l’any 1977 en base a la matemàtica de la història es va complint ,només copiaré textualment la contraportada del llibre de Owen Jones “La demonización de la classse obrera” publicat l’any 2012:

En la Gran Bretaña actual, la clase trabajadora se ha convertido en objeto de miedo y escarnio. Desde la Vicky Pollard de Little Britain a la demonización de Jade Goody, los medios de comunicación y los políticos desechan por irresponsable, delincuente e ignorante a un vasto y desfavorecido sector de la sociedad cuyos miembros se han estereotipado en una sola palabra cargada de odio: chavs. En este aclamado estudio, Owen Jones analiza cómo la clase trabajadora ha pasado de ser «la sal de la tierra» a la «escoria de la tierra». Desvelando la ignorancia y el prejuicio que están en el centro de la caricatura chav, retrata una realidad mucho más compleja: el estereotipo chav, dice, es utilizado por los gobiernos como pantalla para evitar comprometerse de verdad con los problemas sociales y económicos y justificar el aumento de la desigualdad. Basado en una investigación exhaustiva y original, este libro es una crítica irrefutable de los medios de comunicación y de la clase dirigente, y un retrato esclarecedor e inquietante de la desigualdad y el odio de clases en la Gran Bretaña actual. La edición incluye un nuevo capítulo que explora las causas y las consecuencias de los episodios de violencia que ocurrieron durante el verano de 2011 en Inglaterra.”
Resultat d'imatges de la demonizacion de la classe obrera
Com sempre tot els problemes tenen un origen que venen originats d’una determinada manera de pensar. En una entra posterior intentarem esbrinar-ho.